2005-08-12

mellanchefer i läskigaste grottan

Låg hemma på soffan idag och gnolade framför lite dagTV i regnet. Kände att jag blev matt, illamående och ilsk. Ärligt: vem i helvete bryr sig om Paris Hiltons liv, egentligen? Vad är det för en tillvaro som byggs upp av att sitta hemma o smygrunka (eller gnugga) över alla kändisar, deras hitte-på vardag och deras garderober? Först, den inre cirkeln av kända rika anorektiker, sen ringar på vattnet av halvkändisar och önskekändisar och såpabimbos, och längst ner i Se&Hör-infernot stryker kändispressen runt och tycker. På allt för bra mediaplats sitter de och pratar om kungligheter och kända från TV med förnamn, och de lägger timmar att diskutera håruppsättningar, urringningar, eventuella relationsuppbrott och juvelval. Om och om och om igen. Vem kan må bra av att ta del av detta? Vems liv kan detta möjligen berika!?

Första gången jag verkligen stötte på det var när en tjej jag var kär i pratade på om Majkel, och jag lyssnade och det tog mej en god halvtimma innan jag fattade att det var wacko jacko hon pratade om. För henne var han inte Michael Jackson, utan Majkel och det var fullständigt obegripligt för mig. Inte att hon dyrkade honom, men för att hon såg honom som en vän, som en man med självklarhet kallar Majkel. Shit va knäppt det var. För mig var det som Alfons Åbergs Molgam; på låtsas.
Hon hette Linda och var 15. Journalisterna, eller ja, dom i skvallerindustrin är vuxna, men har fortfarande Molgams som de envisas med att rapportera om.
Jag tycker att det är läskigt. Det är läskigt att så mycket av media fylls av såpor, dokutvål, förnedring och relationsdissekerande.

-då sa han o då sa jag o vi typ, sen typ han o hon o jag tänkte shit typ.
-Hur kändes det då? På riktigt?
-Det var typ stort, men ändå eh typ ensamt.
-Och hur känner du nu?
-Ja känner liksom eh typ det är svårt, du vet, typ.

Dag ut och dag in.

Och idag såg jag reklamen för ett nytt förnedringprogram, Biggest Looser, där rejält överviktiga människor skall gå ner i vikt och minsann klara av att avstå från berg av onyttigheter som alltid finns till hands, och när de smyger upp på nätterna för att panikäta så skall vi sitta i Tvsoffan med våra jävla Lightchips och se dem i nattkameran och le i mjugg. Titta på den dåliga tjockisen, hahaha, måste äta fastän hon väger över 150 hahaha.
Och i min fantasi gjorde vi revolt och låste in de ansvariga för programmet i hemskaste grottan fylld med grisigaste insekterna som var deras mat och vatten fick de slicka från väggarna och så satt vi mellan reklampauserna och skrattade hahaha, se på den löjliga mellanchefen, han kräktes upp middagen igen hahaha.
Fy fan!
Kanal 5 borde förbjudas och de ansvariga landsförvisas i tre generationer framåt.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....