2005-08-24

fett är snyggt

Jag har inte riktigt kunnat sluta röka, gör nytt försök första september. Min trimmer är trasig så jag ser ut som Monchichi. Är otränad också. Shit. Som bildkommentar till igår hittade jag denna bild, Saatchi & Saatchi härmar kidsens språk och spraymallar ut sitt köpbudskap i målgruppens (inte pensionärer) egna miljöer. Bra eller dåligt?

Kom även över denna stol. Fett är snyggt.

Utöver detta vill jag visa Jill Bliss’ arbete med blommor o böcker o annat. Galet hemtrevligt och fint. Och Jefrey Lacson, som illustrerade senaste flavorpill, bra web minsann.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fan kan du skriva en massa om adbusters och att bojkotta reklamteve och samtidigt dagligen supporta den ultrakapitalistiska tobaksindustrin? De amerikanska utsugartobaksbolagen, som ju styr all tobaksindustri öht, är för fan 1000 ggr värre än andra avigsidor hos konsumtionssamhället som du spyr på i en annan post här nedan...
Sluta röka för helvete. Sen kan du snacka.

mattiasg sa...

oj. betyder det att man aldrig kan diskutera, agitera eller demonstrera för eller emot någonting om man inte själv är perfekt? går det verkligen att använda sig av 'den som kastar första stenen...' i den verkliga verkligheten? det tror inte jag. snarare tror jag att man hela tiden för sina krig, mindre eller större, i olika riktningar i olika skeenden av sitt liv. att förvänta sig av människor att de skall vara perfekta i alla moraliska, ekonomiska, romantiska, etiska etc sammanhang för att de skall få föra en talan är ju inte bara svårt, det är på gränsen till korkat. om det inte handlade om rökningen så kanske du (eller någon annan ) hade ifrågasatt ett gammalt HM-plagg eller en miljövidrig flygresa eller en brioleksak... hur skall man någonsin kunna föra diskussioner och ha åsikter om man själv först skall vara perfekt. då blir det nog inte för mycket förändring i den här världen.

_arkiv

.....