2007-01-04

hur det blir

I korridorerna på kontoren runt de viktiga borden de riktiga mötena där saker beslutas där man får sitta med o lyssna får sitta med vara alibi. Leker på riktigt leker jobb leker ansvar. Alla skuggor bakom dörrarna bakom dig bakom mig, viskande tisslande om gåvor o vägar förbi. Runt runt bärande bjälkar bärande tak, förbi förbi alla dom som väntar som köar som frågar. Tisslande tasslande i trappor i snabba möten blickar hela ryggen full med knivar.
Inbjuden välkommen snittar konfetti klappa ryggen var med säg ja.
Jag bländas så lätt förförs så lätt tindrigaste fåfängan spegel spegel o jag är den vackraste jag sett.
Jag klappar ryggen hejar med smickras o vill vara på sant. Vill leka med dom stora vill vara som dom andra o jag tittar inte ner tittar inte blundar skrattar säger papegojan samma samma.
Leker ansvar leker jobb leker gemenskap.

Men egentligen vill jag bara vakna med någon annans doft i mina kläder, igen.
Vill spara smaken av hud vill vara smaken.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....