2007-01-11

chilenska grönsaker

7 kommentarer:

Karin S sa...

Djisuss, vilket gammalt klipp! Chile under diktaturen och gubben som inte handlar för han är gift, men såna gubbar finns nog fortfarande. Iofs. Kanske har en del av dem inte ens fattat att så här kan man inte säga längre.
Återstår att se.

mattiasg sa...

ja du. jag tror inte att han är utdöd. minns rutger för inte så länge sedan, (tidigare inlägg) om systrar o horor o hur förbluffande plump han var i tanke o ord.

o det är så lätt att tala om den gamla generationen som det ena o det andra, men jag vill nog hävda att det snarare handlar om personer.
det är löjligt att säga att 'vi i vår generation...' o så har man bara polare som är som en själv.

jag kan tycka det är lite spännande i hans självklarhet i svaret.
att det inte finns ngt tvivel.

Anonym sa...

Ja, och de behöver inte ens vara otrevliga skitstövlar, utan kan vara ganska snälla gamla farbröder som när tanten får ont i ryggen BÖRJAR FÖLJA MED OCH HANDLA för hon kan ju inte BÄRA längre.

Man ska inte döma någon förrän man vet allt.

Karin

Lisa sa...

Åh, det här får mig att tänka på ett annat enkätsvar jag har sett. En kvinna i 40-årsåldern får frågan "Skulle du kunna köpa något som en barnarbetare tillverkat?" varpå kvinnan svarar "Nej, aldrig, barn har ingen känsla för kvalitet."

mattiasg sa...

ja de är duktiga de där männen som hjälper till hemma.
Lisa, är inte det en skröna?

Lisa sa...

Jag tror tyvärr inte att det är en skröna. Pratade om enkäten så sent som förra veckan med en kompis, vars far hade klippt ut den ur tidningen när den publicerades. Har även sett den cirkulera på nätet men kan inte hitta den. Men man får väl hoppas att kvinnan hade missförstått frågan??

mattiasg sa...

Lisa, jag har oxå sett den,o brukar säga så ibland själv för att jag tycker att det låter roligt.
men jag har alltid trott att det var ett skämt. inte för att folk inte tänker så, men för att det nästan är för bra för att vara sant.
well.

_arkiv

.....