2007-05-25

precis efter att jag kommit hem började det åska

Aldrig träff.
Hur / Vem kan jag förstå [eller aldrig] (!)
Utanför.

Oceanen lämnar inte oberörd / den går inte att komma undan.

[!]
Mina tårar ligger så nära.
Vissa dagar: objektivitet
Andra dagar: subjektivitet [-inter]

Min existens (-rättighet) söker (en) väg för fokus på / av redan skuldtyngd struktur (och dess) exoterande individualism.

Diskursdjupen får / kan inte lämnas uteslutande åt betraktaren. Även om den [intentionen] inte syns måste den finnas.
Intention: riktning
Innehållets ballistik.

Jag kan inte kräva.
Jag / vi / du / ni [hon] kan önska
Men aldrig mer än så.

Jag är vågskål. Vägskäl. Ett skäl.

Ett brev.
Den sammantagna livsväven
Utan revor
Utan gångna (-för) maskor

Det var ditt / mitt fel
Nej det var mitt / ditt
Nej

Utanför är _ _ _ _ ( _ _ _ ) - _ _ _

Fallskärm: nu

Med inkonsekventa nivåer snubblar tanken (o) [ _ _ _ _ _ ] blir stående på trappan.
Foten i dörren. Nästan inne nästan ute.
Knappt öppet* (Åh allra käraste, tro inte på vad de säger, tro bara)

Om du citerar mig när jag har citerat dig, vem har citerat vem?
Mellanmänsklig innehållsloop.

Koden: konsensus
Dechiffreringen: RVLTN (!)

Detta skall du kunna: sax - sten - påse

Kommunikation: ord tågresa frukost fåtölj förlåt
Runt all massa: energi / teori

Intressant, men sant?
Skapa. Sk-apa.
Tid. Val. Hur ser _ _ _ _ _ _ ut i verkligheten?**

Vad är mitt (och) ditt djup?
Du får söka:
fågel
fisk
undergång
övergång

Att inte stanna vid idé.
Att inte skära sig.

När / Hur skrev du?
I morse.

Livet: en principiell prototyp.
Och efter regnet kommer resan (till) havet.***

I vilken roll finner jag dig? Ulv / Får / Rödluvan?

Är en ulv i fårakläder egentligen bara ngn som vill passa in?
Ett får i ulvakläder?


Men rörelsen (allra käraste), vad hände med den?
- Den var ful. (skönheten spillrade mitt liv)



* Nyfikenhet
** Du kommer aldrig att stå i mitt hav
*** För evigt min älskade, för evigt

4 kommentarer:

Tommy sa...

Shit män!
Så mycket innehåll så mycket idéer. Detta måste jag läsa igen och igen.

konstbyrån sa...

revolutionen!
håller med tommy flera gånger behövs för att skåda helheten. inspirerande och snabbåkande. bergodalbana.

nyx sa...

nice - om än obehagligt emellanåt... guess that's life :-)

mattiasg sa...

ja det har varit intensiva dagar. många saker på en gång. då blir det så här. livet.
det går fort nu. det är fullt.

_arkiv

.....