2007-05-03

Fire walk with me

Jag har byggt ett litet hus. O eldat upp det. O filmat. Jag hade god tro till projektet, jag hade en idé om hur det skulle bli om hur det skulle se ut när det brann o hur det skulle se ut när det var nerbrunnet. En liten ruin tänkte jag mig, med några pinnar förkolnade som stod upp som ett skelett av något som varit. Spår av en händelse. En berättelse.
Det blev inte riktigt så:










Det blev en liten brandjävel på en o en halv minut, med kameran i en vinkel så att man inte ser o sen var det över o hela alltet brann bort. Så istället för en fin liten kvarleva av ett skeende så har jag en smutsig bit MDF.
Jag har nog lärt mig något bra, kanske att det var bra för mig att inte ha kontroll över resultatet, eller annat.
Jag får prova igen.




4 kommentarer:

Tommy sa...

Nån skulle filmat dig som filmar rummet som brann. Och ditt nästa försök och ditt nästa. Det är du som är den intressanta, det är du som brinner inte rummet.

mattiasg sa...

ja, en film på min förvånade nuna när allt brann ner på ett kick hade varit en rolig videosnutt.

konstbyrån sa...

fire walk with me. ja så är det bara.ja och ja och ja.
skrattar för mig själv här för jag känner igen den där förvåningen. det är liksom vansinnigt kul, i efterhand.

mattiasg sa...

vic, ja det är det. först blir man besviken, sen blir det en bra historia.

_arkiv

.....