2007-05-08

alltid samtidigt

Lyssnar på Bob Hund och äter glass (stor portion, vanilj) dricker citronvatten.

Läser Stephen Hawkin The quantum mechanics of black holes, det blir mer vetenskaplig poesi än aha-upplevelse.

Doktorn säger: max en sida dagbok om dagen [lev livet istället för att skriva om det]

Brownian motion
(named in honor of the botanist Robert Brown) is either the random movement of particles suspended in a fluid or the mathematical model used to describe such random movements, often called a Wiener process. (This article is about the physical phenomenon; for the stochastic process, see Wiener process. For the sports team, see Brownian Motion (Ultimate Frisbee)*.)

*En gång i slutet av 80-talet har jag spelat mot Brownian Motion i en turnering i North Carolina (Westchester?). Jag var 17 och yngst i laget och fick nog inte spela så mycket, men faktum är att idag när jag städade hade jag på mig en t-shirt jag köpte på samma turnering (Hampshire College Ultimate) och den har jag inte ofta men idag kopplas då och nu och jag är närsomhelst samtidigt.

2 kommentarer:

Tommy sa...

underbart sammanträffande. För bra för att vara osant.

mattiasg sa...

eller hur. med ens trodde jag på världsalltet. att tid inte på något sätt är linjär (schack) utan cirkulär (backgammon) eller varför inte helt rörlig (go).

_arkiv

.....