2007-05-08

jävla regn

Det snöar inte idag, men bra jävlA nästan o på väderkartorna ser det ut som att det skall vara såhär hela veckan (jag kan ha fel...hoppas).
Men tommy lyser upp min förmiddag med sin talkshow, möt frankrikes nya högerman o Bob Hund o livet.
O i DN säger Eva Lange att 'Utan konst är det bara döden. Vi har det i blodomloppet' o det känns bra jag vill tro henne. ( o hon säger oxå att hon tvivlar mycket o då blir jag lugnare. får alltid en känsla av att alla andra har så förbannat bra styrfart o aldrig undrar)
O Kristoffer syr vidare o det känns som om Evas ord finns i det oxå o jag blir på lite bättre humör.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Styrfart och styrfart. Alla är vi osäkra, det är jag säker på.
TOMMY!

mattiasg sa...

skönt att inte vara ensam.
känns det bättre bara för att alla andra...
om jag har ont i foten, blir det bättre om alla andra har?

Tina sa...

har jag ont i foten vill jag nog vara ensam om det (så att alla andra kan tycka synd om mig såklart). det är lättare att få diagnostiserat och läker förhoppningsvis ganska lätt. styrfart är svårt att mäta om man inte det inte gäller båtmotorer

mattiasg sa...

signe, ja eller cyklar, man vet ju när man ramlar. o i det finns ju ngt fint i att om man har en väl uppövad balans så kan man ju vara kvar när det står i princip still, det är kanske det man skall öva i livet. inte styrfarten i sig utan balansen.
shit. det känns ju så självklart när jag säger det.
o jag som dessutom har en yoga-video (Blossom) o en ljusblå matta som bara väntar på att bli använda...
hej balans, här kommer jag.

Tina sa...

men då är det ju självklart! med balans blir det bra. kom ihåg att öva på olika underlag bara. det är ju inte alltid man har en ljusblå matta till hands.

mattiasg sa...

sant. men man kanske kan börja med den blå mattan, o när balans är funnen så kan den överföras på andra underlag. rädd för att bryta ryggen om jag skall starta mitt balanserande direkt på brädorna.

_arkiv

.....