2007-06-02

utanför bestämmer de andra*

Maj åt mig levande.
Nu är det Juni.
Det är bra.

Det finns små bitar av tid emellan de andra som är svåra att få fatt i, men som är viktiga o de glider så lätt mellan fingrarna som tårar o jag står där.
Tomhänt.

Torraste munnen sand mellan tänderna rakaste ryggen. De andra.
Skrattar hahaha sitter bredvid skrattar med leker avslappnade lugna inuti.

Men det kommer att vända vända uppåt.
Det gör det.
Efter regn kommer fan sol.**


*Jag tittar på, försöker lära mig reglerna. Summan av noll.
**Det gör det, o det gör det på sannaste sant o det kan ta tid, men det blir sol.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan du fethajja!
Det kan du korpulentinse!
Det kan du obesitetsförstå!
Det kan du tjockfatta!
Det kan du knubbbegripa!
Det kan du mulligkoppla!
Det kan du trindtolka!
Det kan du frodiguppfatta!
Sen kan man göra olika kombinationer av ovanståend, då blir det 56 ord till om jag räknar rätt. Alltså måste det vara sant att efter regn kommer sol.

PS: sol betyder salt på kroatiska. DS.

mattiasg sa...

ja det kan du Voluminöskännatill!

efter regn kommer salt.

_arkiv

.....