2007-06-25

Nu är mellan då o sen.

Innehåll
Jag rusar.

Bild: jag springer som när man springer fort, fast inte ger allt man har, och emellanåt tappar man nästan balansen kämpar en sekund för att finna fotfäste ramlar aldrig grusar inga knän, upp igen man får fatt i sig får fart igen inte stanna inta stanna. Vidare vidare inte bort inte till. jag skall springa ikapp horisonten.

Hjärtat slår hål inifrån. Jag sitter stilla. Ett skal.

Tittar i gamla skissböcker. Så mycket ord bilder idéer tankar.
Allt får ny läsning ny mening*. Tiden blir cyklisk händer igen blir till om och om igen.
[jag läser allt samtidigt]

_ _ _ _ _ _ / -ism**

Fragment delar bitar. Små skärvor av tiden.

Jag släpper respekten för det Sparade. Det samlade. Klipper i bilder papper txter ger dem ett [nytt] samanhang. En k o n t e x t***






*igen
**kommer bilderna någonsin att klara sig själva?
***ett fint ord som jag kämpade för att lära mig.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....