2006-12-13

att bo i det sexualiserade samhället

Min vän Journalisten föder mig ännu en gång med txt man inte vill missa. Big Shout out min man, tack.

läs o njut:

Från svt text:

Fjuckbyborna trötta på att skämmas
Invånarna i Fjuckby är trötta på att förknippas med "könsrelaterade akti-viteter". De vill att stavningen ska ändras till Fjukeby. I en inlaga hävdar byborna att namnet väcker "löje, retsamhet och munterhet hos allmänheten". Själva känner de "leda, pinsamhet och betingad skam". Ett beslut kan bli vägledande för andra orter med namn som ger tvetydi-ga sexuella associationer.
Exempel ges: Flateby, Rumpsjön, Lem, Bögholmen, Muslickberget, Mors Torva, Ballekkåtan, Brittas Hål och Snålkuk.

skall man bo någonannanstans än där man bor så skulle det väl vara i Mors Torva (som för övrigt ligger granne med Blötberget)

4 kommentarer:

Penny sa...

jag vill! jag vill ju bo i alla dom byarna. men helst av allt vill jag bo i Köttkulla, där jag föreställer mig att man äter olika typer av köttsallad alla dagar, man kanske bor i ett hus av kött som lockar till sig små små barn som kommer och knackar på när man står där och väntar med en yxa i högsta hugg och kitteln kokande, och sen, SEN är det bara att hugga in, man kan göra ... äsch, nu märker jag att fantasin skenar iväg med dig!

mattiasg sa...

oj.
att bo i ett hus av kött. det hade varit ngt det!
bacontapet och bjälklag av valribs.

men. jag undrar om man verkligen vill...chop chop..de barn som söker sig dit frivilligt?

är det inte pomperipossas linje man skall gå på då?

vilket är egentligen värst?
köttsallad eller godissallad?

Anonym sa...

Jag vill bo på Pillesnoppvägen 4 i Ballefjongberga som Erik Haag.

mattiasg sa...

granne med erik haag, ja det hade kanske inte varit så dumt.

_arkiv

.....