2014-02-23

True Detective vs House of Cards

Ok så jag fortsätter min a övningar med att skriva. Det är ju fan att det skall vara så svårt.
Förresten hette min lörare lärare i ms maskinskrivning Florence.

TVserier. Frågan ör om man ens kan kalla dem TV serier lömngre löngre längre, vem ser dem på TV?
Jag har just sett klart House of Cards, Season 2.
Spännande. Och jag väntar hungrigt på avsnitt 06 av True Detective...


De är ju liksom samma på ett sätt... män i huvudrollerna som söker makten. Som arbetar för att ta makten i sitt sammanhang, må det vara den skitiga södern eller i vita huset.
De tar lagen lite som en rekommendation och de får saker gjort, med våld som verktyg.

Kanske är det främst fiormatet som skiljer.
HoC är en Netflixprodukt o de arbetar ju som bekant efter allt-nu-princioen principen, medan TD har teett ett mer traditionellt veckobasreat baserat upplägg.
Det första ger ju god möjlighet att binga hela alltet i ett svep, vilket är, som pizza, gott när man äter men kan kännas lite tomt när det ör är över. Man är mätt och lite förvånad att allt gick så fort.

Det senare ger möjlighet till eftertanke...och en massa spekulationer .
Det finns också utrymma för olika former av sifsododpår sidospår och funderingar, som tex i avsnitt 5 där pratet om att tiden är platt o rund skall gå att finna i tidigare utgiven poesi på nätet...(heh, jag slarvade bort den länken...kanske har jag bara jíhittat på)

Jag tänker att oavsett om texterna kommer från någon ananas eller ..eh...någon annan ... eller inte så kan kman ju tänka sig att det skulle finnas otroliga möjligheter med webben att plantera informatio n och sidor som skulle bredda upplevelsen av själva serien.
Överhuvudtaget så är det något vi torde komma att se mer av framöver...en micx.

Om det nu stämmer att Netflix och dess webbtv likar är de som kommer att vara de som står när de andra faller, så får man ju hoppas att de också gär mer av det enastående media de har.


Inga kommentarer:

_arkiv

.....