2014-02-15

Matkväll och Kalla

Idag, var jag hemma hos mina föräldrar en stund o fikade. Då var damernas skidstafett igång. När jag satte mig med kaffet och en liten bit choklad med nötter i hade Kalla precis börjat åka, den sista distansen. 32 sekunder efter ledande två åkare.
O sen kämpade hon som ett djur o tog ikapp alla dyrbara sekunder o på slutet gick hon om i kurvan o dundrade i mål först av alla.
Detta kommer tveklöst att vara det vi mest kommer ihåg av OS2014.
Filén av alla hundratals timmar sänt vintersportande.
Köra ikapp 32 sekunders försprång på 5 km.

Det känns bra att ha sett det.
Jag kommer att minnas det.

Det kommer kopplas ihop med resten av dagen o kvällen som nu bjuder kallskuret med proseco o matlagning.
Kalvytterfilé o svamprisotto.
Vin till.
Ost efter.

På Gudagott i Majorna blir man lite vimmelkantig. Jag hade tid. Var nästan först. Smakade o funderade.
Valde.
Det är fina dagar när lugnet finns för att välja ut kallskuret. När inget kommer efter som skall passas.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....