2014-02-04

Om svampar och mysekl och kvällspressen är jävla låtsasjournalism

(Min skrivååäpåövnoing fortsätter) (Det göår sådär )

Jag aå...såg o igöår opå tv om svampar och hur de byggde sina rixzimatiska nätverk.
Forskarna som jobbbawe de med det opratade om hurs dessa organismer som vet söäå lite om helheten öänså...äns ...ö...ändå tog bra beslut för aatt överleva.
Att något i fet det väldigt lokala kan hitta så rätt.

Jag känner att jag genast måste läsa Deleuze och fungologi (fast det verkar heta Mykologi).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


-----------------------------------------

Å så läste jag om årets (2013) sexist på Genufsfotografen o det är ju en väldigt ambitiös och välskriven blogg.  Fy fen fan fasn fan så mycket dumihuvudetskit det sägs o görs.

och förresten ställer jag mig frågan om kvällsor...pressen verkligen kan  ksllss...kallas journalistik ?
NEJ
Det  är en Ding-ding värld.
Och jag har hört i alla år "jomen Aftonblsdet har ju jävligt bra kultursidor", så det skulle vara på nåt sätt legitimerande för resten av den toalettpappersblaskan...nädu, jag tror det är en gammalt hederligt knep av att ge kritikerna lite gött så håller de käften.

Jag vill nog hävde att kvällspressen är ett av de största hoten  vi har. Kvällpresssen är extra lurig också  flör att den utger sig flör att vara  journalistik, ja till och med granskande...men istället är det en massa skit som mest går ut på tt att dumförklara och skrämma sina läsare att tro på allt möjligtsom skulle kunnas vara sant. aoch vem fan har inte lite spänd mage o jaha nu är det också cancer.

Jag vill inte veta.
jag vill inte se löpsedlar. jag vill inte att de skall brinna upp.
så jag lyssnar på Afasi o Fitlhy o sätter eld på varenda löp på vägen till jobbet.

Brinn lögnare, brinn







Inga kommentarer:

_arkiv

.....