2006-09-30

30 SEPT - 18 OKT INTE MISSA!

Jag var på Galleri Thomassen och såg Rebecca Burkhalters utställning som öppnar idag. Den som är i gbg, gå o se gå o se. Missa inte detta!

Så stilla. Kontemplativt. Varsamt utan att vara rädd, bara lugn.

Olika gråa toner. Objekt som har en egen rymd, en egen plats. Saker som inte alltid syns o om dom gör det mest i förbifarten. Nu får dom egen plats, får bli sedda o funderade på. En i taget.

Hennes måleri gör mig lugn och överlycklig på samma gång o jag skall genast köpa mig lite färger o härma.

Jag vill också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag tänkte bara titta in och tacka för din kommentar i min blogg efter olyckan. Jag håller så sakta på att hitta tillbaka till bloggandet igen. Som svar på din fråga: jag skriver med en hand numera.

_arkiv

.....