2006-09-12

golfbyxa eller piratbralla

Ha ha. Kom an kom an pirater…hmm hmm bomber och granater..
Jag gillar Piratpartiet för dom hatar också intellektuell egendom och copyright på idéer o annat töntigt som giriga bushanhängare vurmar så för (att förankra hemma att det finns ett parti som tycker att Pirater skall bestämma i staden var inte det lättaste). Som likabehandlingsombud på jobbet borde jag väl rösta på FI, o jag hejar på Gud[run]. Och när jag tänker efter så tycker jag att Sossarna är lite väl tråkiga o framförallt känns det som att de oftare o oftare ertappas med en allians i sängen, fast det är klart att en liten smygrevolutionär skulle man ju kunna kasta sin röst på. För hur man än vrider o vänder på det så är det den djupaste avgrund att tänka sig en borgerlig regering.
Detta är min plats.
Och jag H A T A R högern.
De står ideologiskt i hjärtat för allt jag inte vill. Om man dessutom ser sig lite om i världen o ser vad den nya fina högern tar sig för så blir det rejält obehagligt.
Nya Moderaterna = new Conservatives. Låter det bra?
Fy fan!

O Moderaterna skickade dessutom reklam om barnomsorg adresserat till mitt barn. Sen kom en ursäkt två dagar senare, oj..(korsade fingrar bakom ryggen) he he, det var inte meningen. På det andra reklambladet som kom från dom idag stod det ’Fredrik behöver din röst’.
Ja det kan du ge dig fan på att du behöver! Med sån jävla snikna-ormen-stil så behöver du all hjälp du kan få.
O när dessutom Lasses hackergäng inte vet att hålla käft om sitt fulsurfande så får du nog se dig snuvad ännu en gång på posten som landets first man.

Så, hellre ett parti som seglar med dödskalleflaggan hissad i topp, än ett som seglar under blå flagg med den svartvita i fickan.
Kroksabel mot golfklubba.
Skepp ohoj och en flaska med rom.

Och. Är det fel av Göran Persson att köpa hus. Stort. ?
Får man inte köpa herrgård om man har varit stadsminister

Minne:
Jag gick upp tidigt och gick ner till Bostadsförmedlingen. Det låg i samma hus som stadsbyggnadskontoret bakom Gustav Adolfs Torg. Dit kom man på morgonen och så tog man en sån där blå nummerlapp och sen väntade man. Där. På plats. Och när lägenheterna skulle fördelas så fick den först i kön välja om hon eller han ville ha den o om inte så gick den vidare nedåt, sedimenterade ner så att säga.
Kommer ni ihåg? Vad hände med det egentligen?
Nu sitter bostadsbolagen o väljer o vrakar bland flera tusen sökande på varje lägenhet, tusentals. Bostadsbolagen bestämmer hur de vill att deras områden skall se ut, vilken mix av olika typer de skall ha för att få balans.
Eller hur.
Hur många fd. knarkare, invandrare, lågavlönade passar in i den mixen?
Sånt jävla marknads-konkurrens-fria valet-skitsnack.
Ett enda jävla mössan i hand på kapitalet.
Vi suger alla marknadens kuk och vi är dessutom så jävla naiva att vi är glada för att få göra det.

O även om det inte är nån riktig post så kanske det funkar med paketen i tobaksaffären. Kanske. Men det känns dyrare o krångligare så fort man inte skall hämta sina www-beställda böcker eller semesterbilder. Betala en räkning, eller hämta ut från en avi. Då blir det ju ett stort skämt! Har du inte bredband är du rökt, då kostar det lika mycket som en ComHem plusmeny att pröjsa hyran o lite annat.

Jag fattar verkligen inte varför folk verkar så vettskrämda av det offentliga. Det skattefinansierade. Det som är allas och som alla får ta del av. Varför skall allt vara privat o konkurrensutsättas?


Förresten lyssnar jag på Thom Yorke ( the Eraser) o det är ju fantastiskt!
Han har min röst! (men inte mina pengar, skep o hoj!)

1 kommentar:

mattiasg sa...

rysa är bra. lycka är bra. thom är bra.
Högern är inte bra.
jag har alltid en känsla av ekot från stöveltramp när jag ser dom polerade slynglarna i rosa piké och deras ljusblårandiga pappor.

vinner dom valet går Sverige in i en mörk tid.

_arkiv

.....