2005-11-20

vintermarknad

Har varit ute vid Kviberg idag. En annan värld. Jag kände mig utanför och delaktig på samma gång. I de gamla stallarna och mellan trängs försäljning av allt. Mössor kebab batterier frukt böcker paraboler schampo nytt eller använt elektronik leksaker kläder kött prydnadssaker plast glitter alltihopa i värsta galna röran. Skulle jag vilja ha en badrumsmatta med en motivvävd moské är det hit jag skall åka. (eller en med Pamela Andersson utan topp)
Vi letade efter lite billiga barnkläder för vintern, men kom hem med annat.
Jag vill åka dit varje helg.
Jag vill köpa min mat där.
Jag vill stå å hänga med min falaffel o bara se alla hundratals människor i deras jakt på just deras val. Å det finns något så satans mänskligt över denna plats, något i luften som aldrig någonsin går att återskapa i köpcenterkommersen inne i stan. Här finns ingen hets. Här finns inte stress. Här är man för att man vill, inte för att man måste.
O alla får vara med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lärarn!!
Blir så himla glad över att läsa din blogg!! Och målningar, teckningar...åh! fantastiskt underbart! Gillar det utelämnande. Levande. Viljande. Gillar så mycket när du skriver så själfullt om ert lilla pyre där hemma.Känner igen och varmler i hjärtat.

Har just haft min redovisning och det hade varit fint om du kunnat vara med. Känns liksom lite mer tyggt med dig.
Känner mig upprymd efter dagen och efter att ha kikat på din sida. Tack.

Sett tjusningen med blogg. Kolla poemproducer.com eller AGF´s hemsida, blogg. Också himla inspirerande! Fortsätt.

Vi ses, önskar handledning till 400:an. Lev väl
Victoria Levin

_arkiv

.....