2005-11-26

självförverkligande

Det är inte alltid lätt att veta varför man gör saker.
Man kanske inte måste veta det heller.
Inte alltid.
Men ibland kan det kännas bra att veta hur det kommer sig att man gör de val man gör.
Jobb.
Inte jobb.
Karriär.
Inte karriär.
Lyckas.
Inte lyckas.
Det är en väsentlig skillnad att göra saker för att man tycker om det, till skillnad på att göra det för att bevisa.
Bevisa vad?
För vem?
Jag tänker mycket på det. Att jobb o karriär handlar om att lyckas. Om att vara.
Någon.
Att vara bra.
Överst på Maslows behovstrappa finns självförverkligande, kunskap för kunskapens skull. Jag har länge tyckt att det är där jag är, men nu är jag inte så säker. Ibland känns det som att jag står på is. Det är fast att gå på, men man kan aldrig vara helt säker.

Å så övar jag mig på att säga ifrån.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....