2007-03-18

man borde mer


Det är så mycket man bör. Så mycket som borde bli gjort så mycket man borde vara. Det är så lätt att peka finger titta på duktiga flickan titta på duktiga pojken men så står man framför spegel spegel på väggen där o det är du du du som duktigast är. Så mycket borde.
Läsa mer vara kool mer vara rolig intressant vara stark vara själv är bäste dräng vänta hålla på sig inte kyssa på första dejten inte fråga korkade frågan inte visa dåliga sidorna.
Alla runtomkring blir spegel spegel o tystnaden ropar det är du det är du.
Vara mer i världen säga smartaste orden fatta fetaste grejen.
Nätverka nätverka tjena tjena läget visst grymt jag är på jag är med välj mig välj mig sist kvar igen sista ensamma ok han får va med oss rödaste kinder ropar inåt snälla välj mig snälla snällaste.

O dom andra är kollaste ballaste tuffa gör fetaste tuffa o snälla välj mig.
Snälla.

O ingen har sagt vad man bör det fattar man ju själv. Man vet ju vad man bör.
Vad man borde ha gjort vad man borde göra.

O det är så lätt att stå utanför o säga att det spelar ingen roll det är ok att inte borda någonting o jag bör inget jag bara är. Jag bara är så lugnt o självklart o det är så lätt att säga att man promenerar med händerna på ryggen lugnaste samtalar men inuti rusar rusar tankar o måsten o borden o hemma själv i tystnaden i den skrikande tystnaden ligger borde på lus som vassaste klor o lava.
Som skratt bakom ryggen som sist kvar.
Snälla välj mig. Snällaste snälla.

2 kommentarer:

mattiasg sa...

ja tuschet är sannerligen en gåva. så enkelt, så rent.

svårt att hitta rätt stift tycker jag, köpte nya idag o det blev inge bra...de hamnade i lådan med de andra som inte är bra för mig.

skall söka vidare.

mattiasg sa...

ja tuschet är sannerligen en gåva. så enkelt, så rent.

svårt att hitta rätt stift tycker jag, köpte nya idag o det blev inge bra...de hamnade i lådan med de andra som inte är bra för mig.

skall söka vidare.

_arkiv

.....