2006-02-24

fler läsare är bra

Läser följande på Sigges blogg:

Äntligen är den NYA Bloggportalen.se på väg! Sajten – som har premiär snart – kommer innehålla en mängd nya spännande funktioner och kommer att göras tillgänglig via Aftonbladet.se, så att alla deras användare ges möjlighet att upptäcka portalens bloggar - och förhoppningsvis ge Bloggportalens medlemmar mängder av nya läsare!

o jag funderar på det lite, o intervjuar mig själv.

MG -Är det bra att bloggandet administreras av redan etablerad media?
MG -Jag tror att det kan vara både och. Bloggandet är som jag tänker det en fri kanal ut för alla som vill säga tala prata skrika fina o fula ord o allt samtidigt och med minsta konspirationsrädsla så är det ju lätt att tänka sig att bloggarna blir styrda med tiden, vem som får vara med o inte o så. MEN å andra sidan så skriver vi väl alla för att bli lästa...åh jag bara skriver o skriver o jag bryr mig inte om ifall någon läser eller kommenterar tror jag är ljug (eller skydd), så mot bakgrund av det så välkomnar jag givetvis att Bloggportalen kommer att ligga i på en av Sveriges (gissar jag) mest besökta webplatser.
MG -Så du tror att flytten kommer att ge dig fler läsare?
MG -JA för fan! Jag hoppas det o att de alla älskar mig o vill att jag skall skriva o rita för just dom i deras olika publikationer.
MG -Så du skriver inte för skrivandets skull?
MG -Först gjorde jag det, men nu har jag en trogen läsekrets på cirka 12 personer o dom vill jag ju inte svika.
MG -Ja lycka till då o hoppas att du får fler läsare.
MG -Tack.

3 kommentarer:

Anonym sa...

MG!
Instämmer, i alltsammans.
KS

Anonym sa...

OK, då är jag en av de 12. Känner inte dig men tycker om att läsa här, så därför hoppas jag precis som du att du får fler läsare genom nya portalgrejen. Du har en helt annan ton i det du skriver än vad jag hittat hos någon annan bloggare. En ton som behövs i den här jakten på... snabbhet, yta och skandaler. Liksom.

lisa sa...

det är det där med att man inbillar sig att man bara skriver för sin egen skull. Sedan märker man att den där bloggen, det var visst en helt ny arena perfekt att slicka i sig bekräftelse ifrån. Gött. Och då vill man bara ha mer... Eller ja, man och man, jag menar jag. Det var så otippat från början, att jag kunde bli så glad över att någon läste det jag skrev. Men därifrån till att låta sig länkas till (eller hur det nu fnkar, det där med aftonbladet) från "fulmedia", nja...

_arkiv

.....