2007-04-07

o r o

Från hörnet ser jag hela rummet. Jag ser allt vet allt luften är så tunn här jag flämtar efter syre drar in djupaste jag kan djupaste inuti. Jag har små sår på fingrarna händerna tunna tunna repor huden svedd efter elden blåsor i händerna jag har burit glödande kol vetat att det bränns.
Alla orden tankarna kommer samtidigt utan någon synlig kronologi eller samhörighet. Bilder radas efter varandra då o nu o sen o varför o jag vill ge alla lika mycket uppmärksamhet lika mycket verklighet alla skriker lika högt fyller mig med en ostämd kör av idéer tankar ord borde måste skulle jag står på knä försöker sortera försöker få en ordning.

Jag skall följa dig mig genom det som varit o det som kommer o jag är ju så jävla jävla nervös. Inte rädd inte på flykt jag står rak naken inför mig själv. Ser i spegeln ögonen ser igenom mig ser väggen ser nåt annat


ORO
ω³~rω², r. l. f. (l. m.); best. -n (Fatab. 1909,s. 121 (1602: oronn; i bet. 3) osv.) ( (†) oroan VDR 1661 – 62, s. 56 (i bet. 3); oroen SCHMEDEMAN Just. 333 (1664; i bet. 1 c), Posten 1769, s. 1034 (i bet. 3)); pl. (numera bl. i bet. 3) oror ( PJANGERMANNUS CChristierni B 2 b (1602; i bet. 2 b), ORUDBECKD. Ä. Vitt. 22 (1693; i bet. 3; i ordlek) osv.) l. oroar (SAHL- STEDT (1773; i bet. 3) osv.). ( oro (ooro, oroo) 1536 osv. orodh 1619. uru 1642) [fsv. oro; jfr fd. vroo (d. uro), fnor. úró (nor. uro), isl. úró, mlt. unro(u)we, mht. unrno(we) (t. unruhe); av O- 1 o. RO, sbst.]
1) saknad av l. brist på ro l. lugn l. vila; tillstånd l. förhållande som utmärkes av (ten- denser l. möjligheter till) störningar l. för- ändringar l. växlingar o. d. (i den normala till­varon); särsk. om (tillstånd av) rörelse som stör ngts l. ngns stillhet o. vila; äv. mer l. mindre bildl. (jfr 2); förr äv. i uttr. göra ngn oro (jfr d), åstadkomma störningar i ngns nor­mala tillvaro. Det blev oro i lägret; jfr 2 o. LÄ­GER 8 b. Tagher tu en fremmande in til tich, så gör han tich oroo och driffuer tich vth ifrå tin eghendom. Syr. 11: 36 ("12") (öv. 1536). Hoo kan alla oroo och olycka vpräckna, som Menniskian swäffuar vthi medan hon leffuer? PJANGERMANNUS CChristierni B 2 b (1602). Then Oro som far­tygen orsaka i thetta stora farvatnet. BROMAN Glys. 3: 720 (c. 1740). Jordens Oro Wiker / För den frid, som varar. WALLIN Vitt. 1: 194 (c. 1830);


o jag känner draken sliter river min hud inifrån känner hur det går hål klöser forsande rödaste blodet. Jag ritar kartor jag vet att den vill ut o jag

Inga kommentarer:

_arkiv

.....