2006-08-15

stafetten

..jag rycker pinnen från Karin som en kolarusig Nylander o kastar mig ut i yttervarv:

1. En bok som förändrat mitt liv
Microslavar av Douglas Coupland. När jag läste den öppnade sig en helt ny värld, både språkligt och innehållsligt.

2. En bok jag läser mer än en gång
Alla fotoböcker. Allt med bilder.

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö
En miljons miljard roliga spel o lekar

4. En bok som fick mig att skratta
Svart harakiri Paul Beatty

5. En bok som fick mig att gråta
Kärlekens innersta rum Björn Ranelid. Jag låg i ett litet jävla rum i Köpenhamn och var ensam o rökte lucky strike o drack varmt-kran-vatten-néscafe o tyckte att livet nog borde ha lite mer att erbjuda.

6. En bok jag önskar hade skrivits
Blindheten José Saramago

7. En bok som inte borde skrivits
Ingen. Det är nog bättre att tankarna kommer ut för vädring.

8. En bok jag just nu läser
Den vidunderliga kärlekens historia Carl-Johan Vallgren

9. En bok jag tänkt läsa
City Alessandro Baricco

10. Skicka vidare till fem andra bloggare!

Jonas, platser
Nyx
lisa
cree
tell


Bara män ser jag nu. Jag läser inte så mycket kvinliga författtare. Vet inte riktig varför. Det verkar bara bli så.



3 kommentarer:

nyx sa...

hmmmm, ska fundera lite - sen kommer en lista :-)

Anonym sa...

OK - jag tar utmaningen, men det blir senare ikväll, när en viss stirrighet har lagt sig.

mattiasg sa...

''en bok jag önskar hade skrivits'' läste jag som att JAG skulle ha skrivit den.

ok.. = nåt om en djupare mening i spelandet med utgångspunkt i Backgammon.

_arkiv

.....