2006-08-08

igår fyllde jag

34

en mellanålder.
inget speciellt som 20 eller 30, eller 32 som var min bästa ålder, det var då som allt skulle sitta.

min rygg är av och jag går som en gammal fabbro. en inblick i ålderdomen kanske.

rygg-knakare imorgon.
sen börjar allt om.

är jag utvilad efter sommaren? ja
solbränd? ja

solen i ögonen och skuggorna bakom mig? njä

My future´s so bright I gots to wear shades stod det på en t-shirt som jag tyckte var koolaste när jag var 16. ganska koolt fortfarande. (det fanns oxå en som sa does your mom still dress you? get naked and dress yourself!) 80-talet! yeah. då låg allt framför en och imorgon var garanterat bättre än idag.

har jag solglasen på? nä
kommer de att behövas senare? som fan!

nu jävlar!

7 kommentarer:

nyx sa...

grattis i efterskott då :-)
34, det är väl ingen ålder... the best is yet to come.

Hänna sa...

Grattis i efterskott!

mattiasg sa...

tack.
nyx. det tror jag du sannerligen har rätt i.

Anonym sa...

Bob Dylan säger det bäst ändå: "I was so much older then, I'm younger than that now". Man blir yngre och yngre, släpper förnuftet mer och mer, inte sant?

mattiasg sa...

jag har nog aldrig riktigt kännt mig äldre än 17.
i en deckare jag just läste talade någon om att de som är kortväxta är det för att de inte vill växa mer, de vill inte växa upp o bli stora helt enkelt.
intressant tanke.
det senaste har jag mer o mer börjat se det sammanlänkade i kropp o ...själ? ande?

Cliff Hanger sa...

Grattis, grattis!

Är ryggen av? Det låter riktigt illa.

mattiasg sa...

av o av...trasig så jag struttar som en gammal bräda.
men kiropraktik är en lisa för kackig rygg.

allt skall bli bättre.

_arkiv

.....