2006-08-14

draken inuti

Inuti brinner det jag känner att det finns där jag ser att det finns där. Ser på dig att du vill ser o känner att inuti brinner det.
Draken o tårarna ligger farligaste blottade under huden under skalet under fasaden pratar vanliga skönaste historierna berättelserna stannar borta från lågan som dränkt i bensin.
Stannar borta från allt som kan brännas kvar blir tunn skare att balansera på. Tunn gå försiktigt som nattfjärilar letar efter ljuset letar letar bränner sig faller vinglösa handlöst tröstlöst lovar eldigaste eden att aldrig bränna igen aldrig falla.
Hellre inte flyga.

Jag sitter stilla tittar lyssnar önskar en dörr en öppning i det ogenomträngliga. Vill veta vill höra. Vill ha svar på frågor jag inte kan formulera. Vill möta svaghet. Vill möta en vilja till något annat.
Tar sats tar sats vill springa igenom vill slå igenom kommer aldrig tillräckligt nära.

Bredvid så nära så nära har vi alltid funnits och jag pojkens önskan om famnens värme. Alltid nära alltid alltid ändå allt outtalat allt som inte får ord får inte komma upp fram draken o tårarna. Pojkens önskan om ord faller stilla snö över allt mjukt täckt inte tö inte.

Jag behöver orden de bränner mig inifrån draken o tårarna varigaste såret som inte självläker behöver hjälp
Att förstå
Att växa
Att läka

Att komma vidare.
Vägen tar slut o jag står o ser avgrunden undrar.

Kan inte göra det själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte riktigt om du gillar den här sortens grejer, men kör ändå.
Utmaning!

http://karinstensdotter.blogg.se/150806074017_bcker.html

mattiasg sa...

Karin jag ÄLSKAR det!
nu jävlarr!

_arkiv

.....