2006-08-28

mittemellan

Det finns en plats mellan berättelsen och det svarta. Där står jag. Där är det inte stilla men tyst. Där är det inte verkligt men sant. Där är det aldrig riktigt ljust och där finns inget framför eller bakom. Där finns skam och längtan och alla önskningar på en gång. Där tar tiden aldrig slut och där är man alltid för sen.
Utanför ligger livet allt det stora farligaste käraste. Utanför står dom på rad. Men det finns inget innanför det finns bara här. Mittemellan.

Kryper hungrigaste bubbelhjärta tuggummi såpbubblor saknad och längtan och ensamhet.
Smyger undrande sneglande leende.

Och när längtan tar tag i mig slänger mig slår mig i marken hårt som fan kommer kallaste timmar utanför. Längtan efter det nya och det gamla samtidigt. Längtan efter handflator och tomhet.

I platsen mittemellan står jag glödande av hetaste åtrå av brinnande egoistiska habegär av stillsammaste vitt och mjukaste nära. Jag tar extra allt och dubbelmeny och påfyllning om man får. Jag glufsar allas drömmar och mina egna och jag slutar aldrig gråta rörd till galenskap av min egen godhet.

Jag står mittemellan och ser på och jag vet inte vilken väg jag skall gå.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....