2006-04-26

LoTek

Jag älskar kartonger o förpackningar. Jag skall äta stark mat idag. Jag brinner för LoTek-material o enkla lösningar o jag porrar på buntband, silvertejp och webkameror. Många bollar i luften kräver lugn andning och precision o stresspansar som stöter bort alla flyktimpulser när bollarna dimper i marken pang pang. Då är det bara att fortsätta, veta att några ramlade o ta upp dem sen.
Det kommer ett sen.
O när saker inte funkar blir jag irriterad. Teknik är underbart när det gör det det skall o när det inte gör blir man galen.
O jag blir glad av OpenSource o CopyLeft.
Dom är på något sätt som digital silvertejp.
Dom är för att användas inte för att ägas.
Det regerar.

Och DorkBot
Och Free Software Foundation
Och Freedom to Tinker
Och LoTek

O jag känner lycka inför det temporära det flyktiga inte färdiga under arbete.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....