2006-03-13

omslag

Jag tror att det kan handla om förpackningar. Om förpackningen. Om ytan om det som är runt innehållet som lovar lovar berättar o som får mig att önska drömma. Jag var i en asiatisk mataffär idag o ville aldrig gå. Jag vet inte vad som var inne i men jag vill ha allt ta i allt hålla stapla äga. Jag är förpackningsfetishist. Omslaget och hur föremålen är placerade gör mig förälskad. Färdiga hålrum i skumplast för teknik gör mig knäsvag. Paket o presenter o omslagspapper och japanska vikta papper kartonger. Emballage. Research and development har gjort en fotobok av frigolit-emballage så vackert o poetiskt enkelt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, den här bilden gillar jag, vacker, färgerna, mönstren...

Anonym sa...

Jag som trodde att bara jag var så knasigt förälskad i förpackningar, yta överhuvudtaget. Tex böcker som har fina omslag men som man aldrig läser, eller be om att få grejer inslagna, fast man ska ha dem själv, bara för att pappret i affären är fint... :)

mattiasg sa...

shit, det har jag aldrig gjort! men det skall jag hädanefter alltid göra.

Anonym sa...

Gör det! Man blir dessutom lite glad av att öppna presenter även om man redan vet vad som finns i :) Tack för fin blogg, annorlunda i bruset av allt...

_arkiv

.....