2006-03-21

Dan Brun

Lyssnar på talbok. Kan inte bestämma mig om jag känner mig gammal eller väldigt med. Angels and Demons av Dan Brun. Spännande, visst, full fart. Kul med gamla hemliga sällskap koder o renässanskonst o Rom. Vetenskap o Vatikanen. (påminner mig om en gammal charadklassiker: Har du vatt i kanstaten, Påven?)
Oxå ganska kul att lyssna på bok samtidigt som man kan googla saker o kartor som refereras till. Google-earth över Rom, Cern.
Men, ja, det tar lite väl lång tid. 18 timmar för att läsa en sketen bok. Men va fan, promenera i solen o lyssna på bok.
Men precis som Da Vincikoden är berättelsen snabb o spännande o kul första halva när alla är misstänkta o man inte fattar riktigt. Sen blir det mest fart o thriller o en evighet av rädda flickan o världen.
Men, har Dan hittat en karaktär som skall återkomma? Får vi träffa Langdon igen? Nya koder o gamla arkiv?
Jag tror nog att jag hoppas på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker också Ä&D är rätt bra. Men han håller på med en ny bok nu väl, den gamle DB.. Och filmen av DaVinci-koden kommer ju snart, succé eller flopp?

//Anna

mattiasg sa...

den kan nog inte bli annat än..eh..skulle säga succé, om man tänker på att dv-koden är världens mest sålda bok (gäller det alltid, som i bättre än bibeln, eller bara de senaste åren?). alle fall, Tom Hanks o Audry Tatou, svårslagen kombo.
fast samtidigt: när blev du inte besviken på en film från en bok?

Fröken Lund sa...

Jag tackar ödmjukast för berömmet, herr Mattias!

Jag måste tyvärr erkänna att jag gillar bilderna på din blogg också. Tyvärr, eftersom det då låter som att jag bara är snäll tillbaka här. Fast det är jag inte. Jag är bara ärlig. :-)

Jag återkommer och läser mer när jag har lite mer tid. Jag bokmärker dig alltså!

_arkiv

.....