2006-03-17

i sport är bara rätt o fel, va skönt.

Rätt o fel. Du felade o då är det ditt fel
Ditt ditt ditt
o när du har gjort fel har jag rätt

Att döma
Att inte lyssna

Jag behöver inte försöka förstå
Alls alls
För det är du som har gjort fel illa illa
Mig illa
O då är det faktiskt fritt fram för mig att slå att hämnas att
se förbi

jag gjorde inget fel det var aldrig aldrig jag det finns ingen gråzon ingen nyans ingen del i skulden o hur kunde du hur i helvetes helvete kunde du!?

Det var aldrig jag.

O kanske finns det en dörr som det står ditt fel på o när den öppnas så väller alla fulaste ditt fel o min ilska o mina tårar o allt samlade inte mitt fel ut som värsta flod o jag kan inte se vilken som är vilken men jag vet att det är inte mitt fel som ligger där. Aldrig!
Då blir ditt fel alla ditt fel inte mitt endaste enda o jag knyter nävar tittar bort. O så samlar jag upp alla bitarna skärvorna som fan fort o kastar in igen bakom dörren blundar hårdaste låser ännu noggrannare om mig nu.
Aldrig skall det få komma ut igen inte någonsin skall jag stå där med hela skiten framför mig sortera katalogisera icke. Jag vägrar. Det är ditt fel du städar. Du kan komma till mig o sopa med förlåt o jag skall aldrig.För jag vill inte behöva möta dig på halva vägen blåsigaste ruskigaste väg jag vill inte försöka för då kanske det inte bara är ditt fel o vad i helvete är det då som ligger bakom den där dörren!?

_arkiv

.....