2006-01-21

då som nu

Och jag hette Emil o när jag kom hem var lägenheten så tom så tom så tom
Jag har letat sen dess.
Var tog du vägen?

Såpbubbeltårar i rum efter rum efter rum
Ord som inte var svar utan eko

En orange traktor o svårt att förstå.
Då och nu

En oformulerad längtan en önskan såpbubbeltårar av ilska av svårt att förstå
Kanske alltid svårt att förstå alltid svårt att förklara svårt
att försvara

kanske måste man inte försvara men förklara förvara förlåta

såpbubbeltårar kan inte döljas men maskeras till något annat som magi o betyda så många olika saker hårdaste vägg
över tid blir alla bilder 70-talsbleka bara kvar svårt att förstå

nu också

jag skulle kanske vilja säga till honom lilla killen att det kommer en tid sen såpbubbeltårar blir riktiga tårar o det är ok för om det gör ont får dom komma och det är svårt att förstå men det kanske går om man försöker o inte förvarar försvarar försvinner

kanske skulle han lita på mig då det kan man aldrig veta
men jag skulle vilja säga o hålla hårt hårt o inte släppa taget för att inte falla
igen
o tillsammans skulle vi såpbubbeltårar o riktiga tårar o försöka

förstå

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har skrivit ut det här och sparat. Det var fint.

_arkiv

.....