2005-12-13

Lusseflopp för familjen ofas

06:39
-Helvete!
Upp upp upp. Lusselelle o hela veckan före jul.
Ja titta, där lussar dom oxå, på TV.
-Varför får inte Lucia sjunga? (shit, hejdå nya lussekrona)
-För att dom är så många som sjunger o då får Lucia vara tyst. (?!)
-Vi är inte så många så då får Lucia sjunga. (Yes!)
Upp kom o klä på dig, jo strumpbyxor oxå jag gör omelett så länge skall du bajsa lite innan dagis nähä kläderna i tvättstugan ok du fixar detta jag hämtar.
Springa fixa rodda packa tärnaljus krona glitter röda band nattlinne, inget lämnat åt slumpen nu jävlar skall här tindras. Ringa dagis hejhej vi är på väg jaså bara vi kvar ok vi skyndar skyndar.
cykla cykla.
Vi kastar oss in i tamburen på dagis o bland drivor av mammors o pappors jackor skall ombytet ske fort fort glitter fram krona ljus...
Vill inte?
Inte ens ett litet rött band?
Alla väntar.
Längst in i mörkret en otålig massa av föräldrar på väg till jobbet. Mörka ögon.
Vi sätter oss o skäms lite.
Barnen kommer in alla sjunger samma sång på eget vis. Ingen vill riktigt rätta sig i ledet. Trötta ögon tåras o sneglar på klockan. Kameror blixtrar pang pang pang.
Torra lussekatter o kaffe på gång.
Snart är det mer lek än fika. Fan, glömde pencillinet, hem o hämta.
Sen iväg för att vaccinera för resa. Fan, pengarna, hem o hämta.
Låter lilla m vara med o titta när doktorn gav tre sprutor...hehehe...inget farligt titta kan du sätta plåster?
Hon höll mig i handen och jag grät på insidan. Efteråt övertalade hon doktorn att jag oxå skulle få klistermärke.
Hon vet vad livet är värt.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....