2005-12-06

för sexig för mina kläder

På radion hör jag I´m too sexy for my jeans I have to take them off before you put your hands on my ass
Sexigt.
En invit.
Minst sagt.
Tänker på musiken som underlättar sena nätters möten på dansgolv.
För några år sen hackade den mindre subtila I´ve noticed you around do you go to bed with me? i högtalare överallt o gjorde säkert övergången från vertikalt till horisontellt lättare för många drömmare.
Man kan ju fundera över om hela visa-intresse-gå-fram-prata-lite-hoppas inte längre behövs, eller om vi är så jävla rädda så att vi måste ha en låttxt att mima till när vi gör våra nattliga erövringsförsök.
En sommar var jag i Visby och träffade en tjej på en klubb. Inte så glamoröst. En pub med ett litet dansgolv. Vi dansade. Spännande. Sista låten var varför är det så skönt att knulla bakifrån och vi dansade nära och hon mimade och såg mig djupt i ögonen och jag hörde folkets jubel. Detta var klart. Vi fick tonsatt hjälp och behövde inte treva oss hem genom natten och bjuda in på lite thé.
Fast hemma visade det sig att hon redan hade en kille så av den eggande frågan blev endast lite hångel.
Men ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Discot tar ALDRIG slut! Musiken överröstar...

pulsen slår i takt

med musiken

och orden tycks

överflödiga.

Hoppet finns där så länge inte frågan passerat dina läppar. Du drivs av den enfaldiges iver och glöd. Det är trotts allt
enklare att rulla på ett par artrosa höfter och mima, än att fälla ett par väl valda ord... med inlevelse?

_arkiv

.....