2005-12-31

i år skall jag börja träna...

Jag skall också skriva en nyårskrönika.
På nå´t sätt kan man tänka sig att varenda jävel skriver en liten privat årskrönika om hur det gångna året varit o den o den o en massa initialer man inte vet vem det är o alla som vet skrattar. Det tar jag ingen hänsyn till. Jag vill vara som de andra. Jag vill också.
Shit mycket har hänt, shit mycket skall hända det kommande året.
Vad skall man fokusera på? De bra grejerna? De inte så bra grejerna? Det som är hajlajts eller allt det där emellan? Livet.
Fan vet.
Jag har nyligen börjat terapi och håller på att sluta röka och har varit i sjuka familjen så att den efterlängtade Egypten-semestern över jul uteblev.
Svårt att se att 2006 kan bli sämre.
Fast jag har ju också tappat 12 kilo i vikt o varit på Animationskurs på Höga Kusten o i Lofoten o på Konstbiennalen i Venedig o på Pappa-hängut med polarna i Oslo.
Jag har sett min dotter lära sig gunga o vissla o pussla. Vi har flyttat till en galet grym lägenhet som vi i dagarna renoverat färdigt alla rum…det enda som återstår är att borra upp väggstaget till den nya lilla sovrumsTV:n. Det är som att bo på hotell.

Nu är lammet i grytan med vin o massa goda grejer. Vännerna på väg o lilla m sover.Vi ses på andra sidan. Allt återstår att se. Tack för i år.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....