2005-09-07

Fredrik och jag

Jag tycker personligen att den moderata politken är lite obehaglig. Högervindar gör mig alltid illa till mods. Min förutfattade mening gör säkert att jag inte riktigt lyssnar på vad de verkligen säger alltid, men en högerallians i ledningen för Sverige är för mig något mycket illa.
Men idag uttalade Fredrik Reinfeldt för första gången någonsin min uppfattning i en fråga. Han meddelade att han inte tycker att det verkar vara en god idé att brottoffer och anhöriga till brottoffer skall få vara med och påverka beslutet för huruvida en livstidsdömd skall få benådas tidigare...Fredrik och jag fan ta mig!
Det är en av de mest befängda saker jag hört på länge!
Att den mest partiska i målet skall få bestämma är ju fan galet.
Att detta är satt i system i USA är väl knappast något att ta fasta på. Från det landet kommer knappast något inom politik eller rättsfrågor som finns att önska sig i Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Samtidigt, vem kan förstå brottet utom offret? En likgiltig domstol har så lätt för att vara humanistisk och släppa ut människoförstörarna. Av förståelse, opartiskhet och godhet, naturligtvis.

Samtidigt, om offret fick bestämma skulle väl varannan snattare hängas. Men jag tycker inte det är rätt att den enda som verkligen skadats av brottet blir den enda som inte får uttala sig i frågan.

_arkiv

.....