2008-01-15

...


Idag har jag ritat djur ur en bok. Det var skoj.
Känns som att göra skolarbete i femman, Om Djuren På Savannen. Lite txt här o var, mycket bilder. Rita o rita.
En gång gjorde jag o min kompis ett om Vapen. (?!) Det var 98% bilder av patroner o svärd o tanks o annat smått o gott, o så lite information (kaliber, vikt o sånt).
O en annan gång gjorde vi ett om Allistar McLean...(hette han så?) alla fall, hela arbetet klart, så dog han, samma dag som vi skulle presentera. Vi hade läst alla hans böcker. Snopet, o eventuellt lite kusligt.

Idag har jag i alla fall ritat djur.
Shysst.
Rita av från böcker är bra. Jag märkte att jag verkligen gillade det.

häpp.

2 kommentarer:

Camilla Wu sa...

När strutsar förekommer i illustrationer är det ju oftast med huvudet djupt nedstucket i marken...
... skönt att den här strutsen håller huvudet högt och blickar frammåt :)

mattiasg sa...

ja den är inte rädd.
den har lärt sig verkar det som att om huvudet är i sanden så ser verkligheten lika-jävla-dan ut när det kommer upp igen.

men den kan springa riktigt fort om det behövs.
det räcker.

_arkiv

.....