2014-09-02

Tydlighet

Tydlighet.
Att vara tydlig.
Att våga vara tydlig.

Det är lättare sagt än gjort.
Jag skall öva mig. På att vara tydlig.
Inte övertydlig, så att det blir banalt, men klar över vad det är jag kommunicerar, till och med kanske till vem.

Just nu är det såhär:

Jag vågar inte riktigt vara tydlig , uttalad , så istället slänger jag runt med ord och avhuggna meningar.
Förväntar mig att det skall gå att förstå.
Men hur i helvete skall någon kunna förstå? Ens vadå?

Men det verkar genomsyra det mesta jag gör...otydligheten.
I otydlighet ligger även rädsla för att ta plats tänker jag, där ligger osäkerhet och rädsla.

Det börjar nog bli tid att ta den platsen nu.


----------------------------------

Heh.
Det där är ju inte vidare klart.
...
Det är alltså jag som inte har liksom ork ... eh ... föråga förmåga att förklara mig.

Jag märker ju att även detta är tämligen rörligt.
Jag skall jobba på det.


Inga kommentarer:

_arkiv

.....