2014-09-25

M i n d f u l / intestressatrotsattmanharskitmyyyyycketattgöra / Ted M

JAg var inte pepp. Jag kände att det var ganska meningslöst att gå på ännu en föreläsning om stresshantering

STRESS

Inte stressa.
Men.
Tji fick jag.
Det var jättebra. Dan Hasson är en sjuhelvetes föreläsare!
Bra driv, intressant innehåll, roligt, bjussigt.
Jag tar med mig många saker, men framförallt:

Slappna av i tungan
Andas djupt
Titta uppåt































O så skall jag prova lite med HealthWatch. Kanske är det värt.


Och i sitt Graduation speach från förra året så pratar Ted Minchin om att vara Micro-ambitious, att ta uppgiften på allvar och göra det bästa just nu, för i det långa perspektivet...kommer vi ändå bara att dö.
bra bra.
Värt att se.








Inga kommentarer:

_arkiv

.....