2014-09-04

GUPEA Oansvar och tumblr

En dag av ritande.
Har ateljéjobbat med S, i projektet som vi inte bloggar om...alltså, när vi startade vårt nya KU-projekt (KU: Konstnärliga utvecklingsmedel från KFN (Konstnärliga Fakulteten vid Göteborgs universitet)) , som är baserat på det teckningsprojekt vi gjorde på Stadsbyggnadskontoret för nästan två år sedan, Rumsliga Förhandlingar (GUPEA), så bestämde vi att vi inte skall blogga om det, inte visa bilder under arbetets gång, för att inte riskera att vi skulle börja göra val i arbetet baserat på att det skulle bloggas...typ.
Jag kan ångra det lite nu, men jag tänker att det säkert är en bra sak att inte alltid låta processen sippra ut utan att fokusera den mer direkt på arbetet.

 Så. Idag har arbetsplatsen sett ut såhär.

-----------------------------------------------
























Och på kvällen har vi arbetat på Oceanen och hemma med [OANSVAR] #3
Det är lite sent, men nu börjar det ta form.
Det bör gå i print inom de närmaste dagarna.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och några bilder  är nya på min tumblr, och samtidigt som jag fortsätter att publicera bilder där, så undrar jag varför?
Är det för att de skall finnas? 

För att om de bara existerar i min skissbok så är de inte på riktigt?


Eller för att jag helt enkelt gillar att rita o så lägga bilderna samlade på en webplats...så kan det vara.








Inga kommentarer:

_arkiv

.....