2006-07-22

spår av drömmar

Det är nog essensen av fotboll. Idén utförd i perfektion: Gothia Cup-match 09:15 på Majvallen under taket. Ett varmt sommarregn strilar och vi har med oss kaffe. Vi vet inte vilka som spelar vi bestämmer oss för att heja på dom röda först, fast sen dom blå. Dom röda vinner med 2-0. Vi går hem. Så totalt Sverige och folksport och det är så förbannat vackert.
Fast jag måste erkänna att jag blev rastlös efter sju minuter, när bilden av idén var infriad. Återstoden var transportsträcka.

Men nu när jag tänker på det så var det en mycket bra upplevelse.

Lika bra som spunnet socker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle säga att essensen av fotboll är Ganagets tre-nollseger mot Halmstad igår, parallellt med Gefle IF:s mirakulösa vändning från 0-3 till 4-3 uppe på strömvallen. Avtackningen av Johan Mjällby gick inte av för hackor den heller!

mattiasg sa...

det var för mycket siffror o sånt för mig. jag tror att fotboll är att vara där o sitta på en obekväm jävla bänk o se några kämpa allt dom har för något som i det större sammanhanghet kan tyckas banalt, men just då just nu är allt.
fast det är återigen idén, för jag är egentligen genuint fotbolls-ointresserad.

_arkiv

.....