2010-02-21

Rumsliga upprepningar

Kalla fingrar. Vitt ute vitt vitt vitt, på papper linjer svartaste
kontrast.

Igår drömde jag att jag satt i en solstol på en öde strand
tillsammans med en man med skägg och samtalade om kreativitet och liv.

-Det är så jävla tråkigt på min gata att jag är glad över
kriget, sa jag.
Han höll med.
Sen talade vi om att man måste vilja vara i arbetet, inte bara längta
efter belöningen, om man skall kunna uppleva verklig kreativ process.

Bra dröm. Är de såhär jämt önskar jag att jag kom ihåg dem
oftare. Förra gången jag kommer ihåg nåt från en dröm så drömde
jag om rakt hår.
Spikrakt.

3 kommentarer:

glaqpet sa...

Kom att tänka på den här (apropå din gamla dröm)
http://www.youtube.com/watch?v=j5r_vHN_fkw

...blir liksom aldrig tråkig :)

mattiasg sa...

ja. jäääätte raaakt hår.

rol
igt
som
fan

mattiasg sa...

tuben: världens bästa samling av allt det där man vill komma ihåg.

_arkiv

.....