2010-02-14

nej till OS

Det är morgon.
Helg.
Städat på svinto-på-spisen-nivå i helgen.
Skall fotografera lägenheten när solen börjar titta in.

Jag gillar inte OS.
Jag gillar inte OS så mycket att jag till o med blir lite arg.
Inte så lite heller.
Hur [i helvete] kan vi fortsätta motivera såna förryckta summor och bombastiska arrangemang i en värld där så många svälter?!
Vem kan på fullaste allvar (utan att skämmas) säga att det är viktigare att se vem som springer skidar hoppar åker snabbast längst högst ... än att barnen får mat, eller skola, igen?

Men det är ju så viktigt för alla de fattiga med idoler att se upp till...kom igen...det är girighet alltihop! Släpp sargen (idrottsreferens...), kom in i matchen...sluta med det satans jippot o dela med er istället era jävla hittepå.

Ja.
Så är det.
Så kan man ju alltid bara skita i att titta då.
Det gör jag.
Skiter i att titta.
Eller läsa.
Jag skurar hellre toaletten, o tar upp det där äckliga i duschbrunnen än bänkar mig framför curling o skidskytte (eller vad det nu är vi råkar ha medaljhopp i så att det är det som vi alla skall vilja se...).
Det skall jag göra nu.
Duschen.

4 kommentarer:

Glenn sa...

Ja, tänk om folk kunde tänka ett steg längre. Idrotten förenar, jo ja tackar. Idrotten förorenar!! Inte bara OS. Vem bryr sig om vem som färgat lädret till fotbollsskorna, vem bryr sig om vem som sytt ihop lagtröjan...

mattiasg sa...

...eller hur. man blir så trött.
det finns så mycket bra med den gemensamma idrotten o glädjen o leken o allt det där. men det är ju när MAN SJÄLV är med!

skäms på er!

man undrar vad våra barn kommer att säga till oss om den här tiden...?
fast...tja...OS har ju funnits i väldigt många år.

Glenn sa...

det är mycket som har funnits i en väldans massa år...

och jag halkar in på idrotten..

som är full av kämpar... ja hela idrottsvärlden är ju som en enda stor baskamp för aktivister av olika slag, hbtare, miljö & djurrättare, antirasister, feminister...

idrotten är ju full av aktiva kämpare men ändå helt befriad från förebilder inom något annat än just att förverkliga sig själv. Me, me, me and I = idrot

mattiasg sa...

iDrott

i like it.

ja det är visst det vi skall lära våra barn: vinna.

_arkiv

.....