2010-02-28

Egentligen

Vem är det som äter detta?

4 kommentarer:

Tommy sa...

ooooh! en klassiker! det var längesen! mammas mjuka vita bröd, massor av smör å en fet skiva picnicbog. fina grejer! vicket namn förresten, picnicbog!?!

mattiasg sa...

drar du mitt ben, min vän?

Tommy sa...

nope.
här får du min pressat kött-topp 3-lista:

3. picnicbog
2. tysk jakt-wurst från liedl
1. mortadella

Ettan är förstås i en klass för sig.

mattiasg sa...

ja.
om man inte skall äta djur, varför är de då gjorda av mat?
men är picnicbog gjord av mat?

känns som att innehållsförteckningen är läsning som får ett obduktionsprotokoll från ett lustmord att te sig som Fröding.

pressat kött som blir mortadella kan jag tro på, men pressat det-där-som-inte-är-ok-till-någonting-annat-överhuvudtaget känns inte ok.

min pressat-kött lista har egentligen bara lamm-rullepölse på sig...en lista med ett namn således.

_arkiv

.....