Huvudet fullt av en mörk framtid för den svenska skolan. Bedömningar
långt ner i åldrarna, en gymnasieskola som fokuserar på mätbar
kunskap när näringslivet söker kreativitet o kritiskt tänkande, en
ny lärarutbildning med en tydlig segregering o kunskapssyn från 50-
talet och privata gymnasier som utarmar den komunala ekonomin.
Fy fan.
Vad är det vi tillåter vår regering att göra med
utbildningssystemet?!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
_arkiv
-
▼
09
(185)
-
▼
05
(32)
- 019
- 018
- 017
- 016
- kväll
- hej då jesus, nu drar jag
- om att tillhöra
- ett slut
- 015
- övergiven utan egenskap att förändra*
- Små mönster
- 014
- 012
- morgon o regn
- 011
- 010
- världen växer
- 009
- 008
- 007
- jag tycker inte om ordet 'skapa' *
- nya foto
- 006
- 005 mörker
- 004
- Att odla är att se tiden
- 003
- ___:::::::::::::-----
- 002
- 001
- Kärleken och döden
- Tillstånd
-
▼
05
(32)
2 kommentarer:
usch o fy
ja fy fan!
det är beklämmande.
såklart är allt ideologiskt, men jag vill hävda att detta är heeeelt fel väg in i den nya tiden.
Om sverige vill vara ett kunskapsland, med en hög utbildnings o bildningsnivå så måste man se andra vägar än den kortsiktigt mätbara kunskapsväg man väljer nu.
det mätbara.
som det enda rätta.
man blir gråtfärdig.
Skicka en kommentar