2007-08-16

jag vill tro på det

6 kommentarer:

Tina sa...

tro. det är klart det är så.

mattiasg sa...

jamen då så. då var ialla fall det avklarat. skönt.
det är fint at veta vad som är sanningen, ifall ngn skulle fråga.
jag är tryggare.

Tina sa...

glad att jag kunde hjälpa. säg bara till om det är nåt mer jag ska bekräfta.

mattiasg sa...

ja du.
A/meningen med livet.
B/hur stort är universum.
C/vad är barbapapa gjord av.

det skulle gör mitt liv lättare.

Tina sa...

A/ det är meningen att man ska göra det bästa av det. lite som en tävling i att inte göra det till en tävling.
B/ det är oändligt, finns inget slut och att dess storlek är allt, inget konstigt med det (jag blir inte det minsta besatt av tanken att det måste finnas ett slut men vad kommer då och var tar det slut och vad tar vid)
C/ käcka personer skulle kunna påstå att han är gjord av fantasi. som tur är jag inte en sådan person. barbapappa är nämligen en tecknad figur. materialet är därmed tryck på papper och i vissa fall film. ibland finner man tredimentionella varianter i affärerna. dessa är ofta gjorda av hårdplast. de har därför inte de egenskaper som är utmärkande för barbapappa och kan alltså inte påstås vara äkta.

mattiasg sa...

oj. du är från Delfi o har levt i tusentals år.
jag trodde att barbapapa var gjord av barbamassa, men ok, fantasi låter bra.
det kommer att komma fler frågor i livt, o då skall jag genast höra av mig.

_arkiv

.....