2007-07-30

i stillheten finns ändå rörelsen o kraften är så stark att det blir nästan omöjligt att hålla emot.

Letade efter: En låda med bilar (fysiska minnen / bevis på barndom) + låda med fotografier.

Hittade: En låda med bilar, en låda med fotografier och pusselbitar.

Rummet: Centrifugalt.

Jag slungas ut sekunden jag stiger in. Jag kastas ut tvingas i rörelse. Röran oredan minnena bilden i ständig förändring, i avsaknad av fixpunkt. Allt i transformation i metamorfos jag vill så gärna förstå men bär endast oslipade nycklar. Vissa av nycklarna är ju tandade klara men jag vet inte till vilken dörr de går vet inte vilka frågor de kräver. Tjugo frågor [ja / nej] Är det en färg? Är det en han? Är det ett minne? Var det omständigheterna? När tar omständigheterna slut och blir något annat?

Inga kommentarer:

_arkiv

.....