2007-07-25

att laga en kopp kaffe, eller att laga en kaffekopp är inte samma sak

Jag skulle varit duktig. Gått o lagt mig nu. Sovit. Kväll o lillnatt med vän o vin o ord o idéer o tankar om hösten o framtiden o det fyllde mig med energi. Med skratt o längtan.
Istället för att gå o lägga mig o vara förnuftig så tänker jag gå ut i regnet o köpa cigg.
På Shell.
I luckan.
Jag har fan semester, o sen i morse: en Fondportfölj. Fett vuxet. Vuxet så det räcker i alla fall tills man somnar o då behöver jag inte ta mer ansvar idag. Således. Rökverk.
Nu.
Imorgon nya äventyr.
Vänner från Hufvudstaden. Big Love.

o regn. detta regn.
Utan sol kommer Sverige bli en brygd av utbrändhet i Oktober November.
Bristen på ljus o a-vitamin kommer knäcka befolkningen.

eller inte.
skit samma egentligen, bara man är lite ledig.
ju.

2 kommentarer:

kajsa sa...

Kul att du också gillar kolding (ang. comment på min konstblogg)! han är alldeles för oupptäckt i vårt avlånga land. såg du utställningen?

mattiasg sa...

nej, bara på TV o jag insåg att han är nästan min favorit. skall försöka hitta mer.

_arkiv

.....