2006-10-09

Vi sion

Hej vad det går. Ut ut ut med det gamla. Hej ett soffbord, 100 spänn, sängbord 300 för båda.
Säng säng sköna säng ut med den för nån tusing plus. Sova på soffan tills lasset går, det går bra. Ryggen? Nä den är med. Ännu ialla fall.
Ututut.
Folk kommer o går med saker i vårt hem, nu skall det gamla ut o det nya byggas. Visionen om ett nytt liv. Vad betyder det. egentligen?
Vision. Vi sion? Nä inte vi. Jagision?
Nä.
Det handlar om att skapa en ny horisont.
Nya saker att titta emot.

Det skall bli bra. Det kommer säkert att bli ensamt men det skall bli bra.
Vi är bästa vänner på sant.
Vi är familj för alltid.
Vi skall ha varandras rygg. Alltid.
Vi har band.

Dela upp ta du den ok jag tar den o den. Den? Nä fan den har du köpt. Livet ihop blir en resa genom second hand-affärer och drömmar. Det stora som kommer är så helvetes jävla stort att det går inte att ta in det reduceras till stolar tv bestick. Inga höjda röster närhet längtan älskar vill du ha datorn?
Den nya visionen går inte att se den blir inredning och bobyggande. Den blir val av säng och köksstolar för tomheten går inte att se. Det går att föreställa sig i en ny säng eller i en saccosäck men det går inte att se en ensam vinterkväll mitt i veckan när telefonen vägrar att ringa helvetes jävlar och kylen är tom. det går inte för det ligger bortanför mig.
Jag har alltid tjatat om att man måste kunna ha tråkigt för i tråkigheten växer nya idéer.
Men hur omsätter man det i den verkliga verkligheten?

Sitter nu o tänker på tankarna om idéerna om visionen om mitt liv som komma skall. Vad är det jag skall fokusera på? Vad blir min vardag nu?

Antar att det är bara att hacka i sig att ensamhet ÄR nyttigt och att det är ok om det går att ta på tiden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt. Eller är det bra?

Först ateljén, och sen pick och pack nej - först mycket tårar och smärta. Fast så är det ju periodvis, det behöver inte bero på omgivningen.

Hoppas att det blir bra. För alla.

mattiasg sa...

bästa vänner betyder precis det. inte blod men bra jävla nära. inte tårar. tårarna kommer av annat. oförmåga att få ihop historien med nutiden o sånt. dom som man vill ska lyssna som inte gör det o så.

ateljén är oasen. generatorn. epicentrum.

Babushka sa...

Hm, dina texter är ju grymma. I like.

mattiasg sa...

kool.tack. kom tillbsaks.

Nini sa...

Skönt att läsa att ni bestämt att vänskapen är för viktig.

Hoppas min mamma kommer fram till en slutsats som ger lika mkt tröst.

mattiasg sa...

ja det hade jag oxå önskat från mina päron. svårt att önska, enda man kan göra är att ändra sitt eget sätt.

Anonym sa...

Du är på riktigt den första människa som stannat mig, å tagit mig till sidan av allt så att jag kunnat se hur jag gått i 30 år. Nu ska jag ensam fundera på varför jag gått som jag gått. Huvudsaken är att du stannade mig och att jag alltid kommer att stå där med dig vid sidan av vägen, på m.S student eller iösregn på någon tråkig gotiamatch eller med saltpinnen i munnen på famtidens vernisage eller boksläpp:)??
Jag har för- all -tid stannat upp med dig och M är beviset.
du tror att jag pluggat men jag har sovit för att ta bort tid från mina "barnlediga dagar".

_arkiv

.....