2011-07-20

Äta ute i Lysekil, nej.

Restaurangtips i Lysekil: medhavd matsäck
Tanke för dagen, om man har ett av västkustens bästa lägen, fin utsikt o hav o det hele, tänker man då att det räcker? Att gästerna nöjer sig med att äta överkokt pasta, sega räkor o euroshopper-grönsaker?
Att man skall vara så jävla glad över utsikten att man gladeligen lägger upp 169 spänn för en portion bajs?
Om jag var kock (vilket jag inte tror att den som micrar maten på Däcket är) skulle jag skämmas.

O för två månader sen googlade jag mat i Lysekil för att se om det fanns nåt spännande, o fick tips om "gastropuben" vad-den-nu-hette.
Eller hur.
Vad är det frågan om?
Hur svårt kan det va?

Att ta så lite hand om sina gäster är direkt aggressivt.
Lysekil får en trasig fyr i betyg o jag hoppas hoppas att alla som sysslar med mat här fet-konkar bums o lämnar över till någon som har lite lite mer intresse för mat.

Snälla.

Som tur är behöver vi aldrig komma tillbaka.

Inga kommentarer:

_arkiv

.....