2010-08-25

Jag vill slå KappAhls ägare på käften

I dagens GP ser jag den här annonsen, o har sett ett par på stan det senaste. Vaffan?!
Det är två typ åttaåringar som är där på bilden, inte två tjugotvååringAr.
Kan någon förklara för mig varför ett barn i tredje klass skall se ut som att hon står i en bar o försöker få en med sig hem?
Jag vill fan gråta!
Kläder är kläder, vi vill kanske att våra barn skall kunna vara den fulländade förlängningen av oss själva o se ut som oss, fine. Men det är i helvete inte ok att samtidigt lära våra barn att de skall posera som vuxna.
Jävla skitKappAhl tycker jag o jag hoppas verkligen att vuxna inte köper sina barnkläder hos de här idioterna, helst någonsin, men i alla fall inte under den här kampanjen. Visa att den suger, handla annanstans.

Jag pratade med en anställd på H&M i somras om varför det bara fanns minimala bikinis till småtjejer.
-Det är det kunderna köper, sa hon.
-Ja det är ju bara det som finns, sa jag.
-Ja, sa hon.

Jösses.

Var hamnar detta i diskussionen om pedofiler o fula gubbar o sexualisering av samhället o sexualvåld osv osv?

Det är ju fan patetiskt att utvecklingen skall få skjuts av ett barnklädersföretag, att det inte lönar sig att visa att barn duger som de barn de är.

Skall det vara så svårt att låta barn vara barn ett tag?

Det finns flera, men just nu är det KappAhls som utmärker sig, o jag tycker att ni skall skämmas tamejfan.

1 kommentar:

Tina sa...

vi diskuterade dedär i dagarna. skönt att fler reagerar, men tyvärr inte tillräckligt många för att det inte ska sälja

_arkiv

.....