2008-08-06

HOLGApremiär



De första bilderna.
Nu jävlarrs!

7 kommentarer:

glaqpet sa...

Sista bilden... snygg!!!

Härligt med kvadratiskt format också, det var det på min första kamera som jag fick på min nioårsdag (undrar just om den finns kvar någonstans).

I alla fall blev jag inspirerad av ditt inköp och bestämde mig för att fota en rulle med en gammal Kodak Junior 620 som jag köppte på loppis för ca fem år sedan, men aldrig prövat. Skall bli spännande att lämna in den filmen...

mattiasg sa...

gött!
det är så förbannat kul med de där lo-tek-kamerorna som inte har 12 megapixlar o 48 filter o miljarders finesser...
utan...klick...
sen är det det.

we love it!

MN sa...

jag tog en sån där hipp happ film för några år sedan, för att jag hade glömt av den där äkta känslan me foto.ville släppa alla regler lite. jag lämnade in filmen, och jag blev rätt förvånad att motiven på bilderna från min rulle var turister i egypten,mumier o grejer.sand o sand.spännande vad som händer på vägen också!

mattiasg sa...

ja foto med film är något speciellt.
jag vill så gärna, men kan inte riktigt komma runt dig.foto...det blir så tunnt på nåt sätt...

Tina sa...

Ahhh
Men det blir nog en digital historia för mig ändå. Fast ni har rätt om filmrullar, det blir liksom riktigare på nåt sätt. En annan sorts direkthet än den digitala

mattiasg sa...

något med att när man trycker så kommer ljus på något man kan ta på.
det gillar jag.
det är mekanik inte siffror.

men vafan.

dig.cam är ju oxå ball.
man skall nog bara vänja sig förmodar jag, kanske till o med kan man göra bägge...?

MN sa...

foto är nog mer oändligt än tunt...det intressanta är ju inte själva fotot/bilden, utan människan bakom kameran,historia som aldrig tar slut. så mer fett ä tunt.om man nu får uttrycka det så

_arkiv

.....